Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol
Berková, Pavla ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol". Cílem práce je identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků mateřských škol v rámci jejich dalšího vzdělávání a navrhnout koncept dalšího vzdělávání pedagogických zaměstnanců dané organizace. Teoretická část seznamuje se základními pojmy a popisuje systémové vzdělávání, formy a metody rozvoje vzdělávání pracovníků vybrané organizace. V práci je popsán význam celoživotního vzdělávání v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, dále pak pojem, kdo je pedagogický pracovník, co je vzdělávání a učení, lidské zdroje a jejich řízení. Práce představuje formální, neformální a informální vzdělávání dospělých. Mimo jiné popisuje legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část navazuje na teoretickou část a z ní vychází výzkumné šetření, pro které bylo využito formy anonymního dotazníku. Na základě výzkumných otázek a pomocných podotázek v dotazníku byl splněn cíl výzkumného šetření, kterým je zjistit a popsat, jakým způsobem vzdělávací aktivity pedagogů přispívají k rozšíření znalostí a vědomostí využitelné ve vzdělávacím procesu. Dále pak, zda tyto vzdělávací aktivity podporují profesní rozvoj pedagogů v rámci jejich...
ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování
Ouředníková, Božena ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování se v teoretické části zabývá historií, výběrem specifických programů, jejich rozvojem a získáváním odborných znalostí vedoucích zařízení školního stravování s informační komunikační technologií. Charakteristika vedoucí školního stravování vyzdvihuje její profesní růst v oblasti financování provozu školního stravování. Zpracovávání rozsáhlé administrativní agendy pomocí ICT přináší úsporu času v její manažerské pozici. ICT je nezbytným nástrojem při interní i externí komunikaci v celé oblasti stravování. Její schopnost zdokonalovat se v moderních informačních technologiích, získávat nové informace je vnímána jako celoživotní vzdělávání. Výzkumná část se zabývá strukturou respondentů, jejich spokojeností s používaným softwarem a schopností využívat internet a jiné informační technologie při své práci, což vede ke zkvalitnění služeb a přispívá k úspoře času v pracovní době vedoucí školního stravování v různých typech zařízení v České republice.
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práýce
Kolomazník, Tomáš ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Numerato, Dino (oponent)
Autor práce: Bc. Tomáš Kolomazník Název práce: Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práce Anotace (abstrakt) Diplomová práce "Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práce" zkoumá bariéry vzdělávání v České republice u skupin nezaměstnaných ve věku 15-25 let a 50-64 let, které jsou často označovány jako znevýhodněné na trhu práce. Obě věkové skupiny se vyznačují nízkou mírou účasti na dalším vzdělávání, zároveň mají velmi specifické potřeby a problémy. Cílem této práce je identifikovat nejčastější bariéry ve vzdělávání obou skupin, zjistit, jaké jsou mezi nimi rozdíly a prozkoumat jejich sociodemografické prediktory. Pro statistickou analýzu byla využita data z výzkumu Kooperace realizovaného Fondem dalšího vzdělávání. V první části jsou vymezeny pojmy další vzdělávání, osoby ohrožené na trhu práce a představeny různé koncepty bariér ve vzdělávání. Dále jsou v práci představeny nejdůležitější výzkumy dalšího vzdělávání realizované v ČR. V praktické části bylo prozkoumáno sedm dimenzí bariér, kterými jsou nedostatek sebevědomí, nedostatečná relevance nabídky dalšího vzdělávání, nedostatek časových možností, nízká osobní priorita dalšího vzdělávání, finanční bariéra, nedostatečná informovanost o možnostech dalšího vzdělávání a...
Priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje
Strakatá, Miroslava ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje. V teoretické části jsou vymezena klíčová slova a následně se práce zabývá analýzou dokumentů státní vzdělávací politiky, které jsou členěny na strategické dokumenty, kurikulární dokumenty a právní předpisy. Prostřednictvím analýzy je v dokumentech zjištěn a zaznamenán výskyt indexovaných pojmů a jsou vytyčeny priority vzdělávání v jednotlivých dokumentech. Zjištěné údaje jsou shrnuty v závěru kapitoly. Další část práce se věnuje strategii řízení vzdělávání zaměstnanců, kde je zahrnuta identifikace a analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávání a vyhodnocování vzdělávání. V praktické části jsou použity metody dotazníkového šetření pro učitele a ředitele mateřských škol Středočeského kraje, jejichž prostřednictvím jsou zjišťovány jejich priority ve vzdělávání. Dále byly zkoumány interní dokumenty osmi vybraných mateřských škol Středočeského kraje z hlediska strategie řízení vzdělávání pedagogických pracovníků a zároveň byly provedeny polostrukturované rozhovory s ředitelkami těchto mateřských škol. Závěrem diplomová práce nabízí některá doporučení, podložená výzkumem. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, rozvoj, pedagogický pracovník, strategie,...
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
Učitel, kolegialita a spolupráce
Chalupová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku spolupráce mezi učiteli v současné základní škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou konceptu školy jako učící se organizace a věnuje se faktorům, které výrazným způsobem ovlivňují spolupráci učitelů ve škole. Empirická část má charakter vícepřípadové studie a diskutuje silná a slabá místa spolupráce učitelů na zkoumaných čtyřech základních školách.
ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování
Ouředníková, Božena ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma ICT a její využívání při práci vedoucí zařízení školního stravování se v teoretické části zabývá historií, výběrem specifických programů, jejich rozvojem a získáváním odborných znalostí vedoucích zařízení školního stravování s informační komunikační technologií. Charakteristika vedoucí školního stravování vyzdvihuje její profesní růst v oblasti financování provozu školního stravování. Zpracovávání rozsáhlé administrativní agendy pomocí ICT přináší úsporu času v její manažerské pozici. ICT je nezbytným nástrojem při interní i externí komunikaci v celé oblasti stravování. Její schopnost zdokonalovat se v moderních informačních technologiích, získávat nové informace je vnímána jako celoživotní vzdělávání. Výzkumná část se zabývá strukturou respondentů, jejich spokojeností s používaným softwarem a schopností využívat internet a jiné informační technologie při své práci, což vede ke zkvalitnění služeb a přispívá k úspoře času v pracovní době vedoucí školního stravování v různých typech zařízení v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.